Du har en messe, der er fyldt med spændende og interessante udstillere – men kommer der mon nok besøgende? Vi har samlet fem gode råd til dig, som kan være med til at lokke flere besøgende til din messe.

Tip 1: Giv din messe en hjemmeside

Vi kender det allesammen. Det er aften og man sidder henslængt i sofaen og surfer rundt efter noget spændende at foretage sig. Og bom! Der er den – din messes hjemmeside!

Fordelen ved en hjemmeside er, at den altid er nem at finde og at du styrer, hvad de besøgende ser. Har du en blog, en facebookside eller lignende, hvor det altid er det nyeste indlæg, der bliver vist først, kommer beskrivelsen af din udstilling længere og længere ned på siden.

Derfor skal du lave en side til din udstilling, hvor det er nemt at se tid og sted for udstillingen samt hvad man kan opleve på udstillingen.

Tip 2: Opdater hjemmesiden løbende

Hjemmesiden er kun et aktiv, så længe den er opdateret. Læg derfor en plan for, hvordan du løbende kan lave nye indlæg, så der hele tiden er noget nyt for de besøgende at læse og glæde sig til.

Kommer de besøgende ind på din hjemmeside uden at der er noget nyt, så ved de jo ikke, at der er grund til at komme igen.

Det behøver ikke være store forkromede nyheder, du disker op med. Del dem op, så hver nyhed omhandler én ting.

Husk at det er bedre med mange små nyheder end få store.

Tip 3: Lav en facebook side

Når din messe har en hjemmeside, som du løbende holder opdateret, så skal den også have en facebookside. Du kan nemlig nemt koble din hjemmeside sammen med din facebookside, så alle dine gode nyheder automatisk kommer ud på facebook.

De besøgende bliver hele tiden mindet om din messe og når de klikker på nyheden for at læse mere, kommer de over på din hjemmeside. Her kan de nemt finde information om messen og blive inspireret endnu mere til at besøge din messe.

Tip 4: Vis udstillerne frem

Nu bliver det lidt mere avanceret: Din hjemmeside kører og bliver jævnligt opdateret. Men hvad kan de besøgende egentlig se om udstillerne? Den nemme løsning er at vise udstillernes logo og linke til deres hjemmeside. Det siger bare ikke så meget om, hvad de besøgende kan se på din messe.

Lav derfor en beskrivelse af udstillerne og de produkter, som de viser frem på din messe. Det gør det nemmere for de besøgende at få et overblik over, hvad de kan se på din udsmesseilling og blive inspireret til at komme. Jo mere de besøgende kan se om udstillerne, jo nemmere er det for de besøgende at lade sig lokke til at besøge din messe.

Vil du se et eksempel på en oversigt over udstillere?

Tip 5: Konkurrencer og aktiviteter

Det kører for din messe! Beskrivelserne er på plads, der kommer opdateringer ud og de bliver delt på facebook. Sådan! Prikken over i’et er nu at lave konkurrencer og aktiviteter på udstillingen. Det kan enten være udstillerne, der laver dem, eller noget, som du arrangerer.

I begge tilfælde gælder det om at få spredt budskabet om konkurrencerne og aktiviteterne. Lav nyheder på din hjemmeside om dem, så de besøgende har endnu en grund til at besøge din udstilling. Hvem vil ikke gerne deltage i en konkurrence eller prøve en sjov aktivitet?

Pin It on Pinterest

Share This