Sæt kursen, kaptajn! Så sætter vi tryk på messen og kommer i havn – sikkert og trykt! Vi sætter alle årene i vandet og tager et sejt tag. Internet, katalog, sociale medier – vi skyr ingen midler for at få udbredt budskabet om din messe. For den fortjener al den opmærksomhed, den kan få.

Det lyder alt sammen meget fint. Men hvad er nu det med “trykt i havn”? Det er da en stavefejl? Det er rigtigt – men budskabet er lige, som det skal være: Noget på tryk får din messe sikkert i havn: Et katalog, der aldrig løber tør for strøm, som man kan give væk og som gør din udstilling til noget helt håndgribeligt. Det er dét, et trykt katalog kan.

Vi har svaret på et par af de mest almindelige spørgsmål om kataloger: Er de ikke frygtelig dyre og tager det ikke utroligt lang tid at sætte op?

Men er et katalog ikke frygteligt dyrt?!

Ikke hvis dine data er strukturerede

Spar penge på opsætning

Du har måske læst vores indlæg om strukturerede data. Fidusen er, at når dine data om udstillerne er strukturerede, kan alle siderne med udstillerne i kataloget genereres automatisk. Det betyder naturligvis, at alle udstillerne bliver vist ens i kataloget. Så er det kun siderne rundt om udstillerne, der skal sættes op.

At udstillerne præsenteres ens betyder ikke, at det bliver kedeligt eller grimt. Prøv selv at se Åbne Atelierdøre i Silkeborgs katalog.

Opsætningen går derfor fra at være en tung, besværlig og dyr proces til at være let som en leg!

 

Men det tager jo så utroligt lang tid at sætte et katalog op?!

Niks, ikke hvis dine data er struktureret!

1-2-3 så er kataloget sat op

Opsætningen er hurtigt overstået! Og skulle det ske, at der skal rettes noget, så er korrekturprocessen en leg. Væk er endeløse emails, billeder med rettelser og misforståelser – for ikke at nævne problemerne med at kataloget og hjemmesiden ikke er opdateret.

Når dine data er struktureret, skal de blot rettes ét sted – eksempelvis på hjemmesiden. Derefter tager det kun få minutter at lave en ny korrektur af kataloget. Nemmere bliver det ikke!

Gør kataloget til en appetitvækker

I stedet for at trykke et stort katalog med al information om udstillerne, så brug kataloget som en appetitvækker.  Vil de besøgende vide mere, kan de finde  information om udstillerne på din Udstillerguide. Det giver dig mange fordele:

• Du kan nemt opdatere udstillerne, uden at informationen i kataloget bliver forkert

• Udstillerne kan løbende tilføje konkurrencer, aktiviteter og nyheder på din Udstillerguide

• Du sparer en masse penge på trykning af kataloget!

 

Udstillerguide + katalog = EN VINDER

Når du kombinerer din Udstillerguide med et katalog, får du det bedste fra to verdener: Din messe har et liv online, der understøttes af et håndgribeligt og fysisk katalog.

Et katalog man kan bladre i, dele med andre og blive inspireret af – og som er et vindue ind til din store flotte Udstillerguide.

Pin It on Pinterest

Share This