Danske Ølentusiasters ølfestival

1.192 øl fra 84 bryggerier – det var der mulighed for at smage på årets ølfestival i Lokomotivværkstedet. Der var med andre ord noget for enhver smag. For at give de besøgende et overblik over de mange øl, har festivalen fået en Udstillerguide. Med mere end 6.500 besøgende på siden under festivalen blev Udstillerguiden taget godt imod.

Aktiv del af processen

For Rie Sørensen, der styrer sekretariatet for Danske Ølentusiaster, har opsætningen af Udstillerguiden til festivalen været en spændende proces. “Vi havde mulighed for at være en aktiv del af processen. Det var fedt! Vi kunne bestemme, hvordan den skulle se ud og fungere” siger Rie.

Men det stillede også krav til festivalen, siger Rie: “Man skal være godt forberedt, når man går fra en trykt guide til en på nettet. Man kan gøre en masse nye ting på nettet på godt og ondt. Godt fordi det giver en bedre guide, og ondt fordi nye funktioner tager tid at få styr på. Det var ikke alt, vi fik klar til i år – men så kommer det bare med næste år!”.

Siger aldrig nej

Udstillerguiden blev integreret med et tilmeldingssystem fra Flexminds. Når bryggerierne bookede deres stand, indtastede de samtidig de informationer, der skulle vises op udstillerguiden. Efterfølgende kunne bryggerierne oprette deres øl, som også automatisk blev oprettet på udstillerguiden.

“Da vi startede havde vi en løs idé om, hvordan udstillerguide skulle se ud. Men vi fik løbende nye idéer og forslag til forbedringer. Heldigvis siger Johannes fra Udstillerguide aldrig nej”, siger Rie og fortsætter: “Servicen er god og hurtig – og så kommer han også med mange gode inputs.”

Nye tiltag til næste år

Allerede nu er der ønsker og forslag til næste års udstillerguide:

“Jeg er sikker på, at fremadrettet er der flere og flere, der bliver glade for Udstillerguiden. Det var et kæmpestort arbejde at sætte den trykte guide op. Den tid kan vi nu i stedet bruge på at lave nye tiltag på Udstillerguiden, så den bliver endnu bedre”, siger Rie.

Da vi startede havde vi en løs idé om, hvordan udstillerguide skulle se ud. Men vi fik løbende nye idéer og forslag til forbedringer. Heldigvis siger Johannes fra Udstillerguide aldrig nej

Rie Sørensen

Faktaboks

I dagene op til festivalen og under festivalen var der mere end 6.500 besøgende på udstillerguiden.

Over 500 besøgende oprettede en profil på siden. De kunne hente favoritliste frem på alle deres enheder ved blot at logge ind. 

Løsning

Løsningen  er baseret på den komplette model med yderligere tilpasninger af filtrering og sortering af øllene.

Udstillerguide har designet og lavet hjemmesiden til guiden for Ølfestivalen samt lavet integration til Flexminds, der håndterer booking af stande og bestilling af inventar samt oprettelse af bryggerier og øl til udstillerguiden.

Andre kunder

Åbne Atelierdøre

Åbne Atelierdøre i Silkeborg arrangeres af en frivillig forening. De har fået lavet hjemmeside, udstillerguide og katalog.

Se hjemmesiden her:
aabneatelierdoere-silkeborg.dk

Familiemessen

Familiemessen i Hadsten arrangeres af den lokale sportsforening. De har fået lavet hjemmeside og udstillerguide.

Se hjemmesiden her:
familiemessen.dk

Grøn KBH

Grøn KBH 2019 er en kombination af marked og messe med fokus på bæredygtighed.

Se hjemmesiden her:
marked.greenspeak.dk 

Pin It on Pinterest

Share This