UdstillerGuide-løsning styrker videndeling om Danmarks digitale kompetencer
2 partnerskaber – 1 UdstillerGuide
Digital Dogme og AI-Kompetencepagten stod overfor at skulle lave en helt ny hjemmeside leveret af Westring Web. De ønskede, at alle partnerne kunne blive præsenteret med en partnerside og dele viden om deres nyeste cases, publikationer og tilbud om opkvalificering.
Men at bygge et system fra bunden, der kan håndtere partnerne, gøre det nemt for alle at tilgå og oprette mange forskellige typer indhold og tilmed sørge for, at indholdet blev vist under det ene eller andet partnerskab, var en stor opgave!
Derfor kontaktede Digital Dogme os. For netop dén slags opgaver, kan vi løse med vores Headless UdstillerGuide-løsning!

Digital Dogme er et nationalt partnerskab, der samler virksomheder, organisationer og offentlige aktører om at accelerere anvendelsen af ansvarlige digitale teknologier – gennem videndeling, kompetenceudvikling og samarbejde på tværs af sektorer.

AI-kompetencepagten samler Danmark om en fælles ambition: At gøre os til en førende AI-nation med mennesket i centrum. Frem mod 2028 vil vi løfte 1 million danskeres AI-kompetencer og ruste arbejdsstyrken til en ansvarlig og inkluderende digital omstilling.
Processen har været utrolig smidig, og vi har fået en løsning, der præcist opfylder vores behov for at synliggøre partnernes store bidrag til missionen. Udstillerguide har gjort det nemt at vise indholdet i de helt rigtige sammenhænge, og resultatet er et stærkt site, der afspejler partnerskabets styrke og alsidighed.
Jeg vil til hver en tid anbefale Udstillerguide til lignende løsninger – det har været en enkel, professionel og fleksibel måde at nå i mål med en avanceret platform.
Nem og hurtig integration med Headless UdstillerGuide
Digital Dogme var allerede i gang med at få den nye side designet og sat op, da vi blev kontaktet. Derfor var en Headless UdstillerGuide-løsning oplagt, da vi nemt kunne integrere den i den nye hjemmeside.
Dog var Digital Dogme bekymret for, om oversigterne og detaljesiderne kunne designes i vores system, så de lignede det nye design fuldstændigt.
Det var en smal sag at sikre, at sidens nye design også blev brugt, når data blev trukket fra Headless UdstillerGuide-løsningen.
Det sikrede vi ved at bruge vores avancerede template-funktionalitet. På baggrund af den generede HTML og css i det nye design, kunne vi oprette unikke templates til alt indhold. Både thumbnails i oversigerne samt detaljesider for de mange forskellige moduler.
Resultatet er en usynlig sammensmeltning mellem indhold fra hjemmesiden og data fra Headless UdstillerGuide-løsningen.
Fleksible templates
Optimeret til SEO
For at sikre, at alt det indhold, som partnerne opretter i Headless UdstillerGuide-løsningen, installerede vi vores UdstillerGuide Data Fetcher plugin på kundens nye side.
Plugin’et har flere funktioner:
Server side rendering af detaljesider
Når man klikker på et element i en oversigt, sendes man til en detaljeside for elementet. Indholdet på detaljesiden genereres automatisk af Headless Udstillerguide-løsningen og sendes til serveren, der sætter det ind på den side, der leveres til den besøgende.
Renderingstiden er ca 100ms og siden leveres til den besøgende på 500-600ms.
Deep linking
Alle detaljesider har en unik url. Det sikrer, at siderne kan indekseres af søgemaskiner og bidrage til hjemmesidens SEO.
I url’erne er der et unikt fragment, som plugin’et bruger til at identificere siden og hente data fra Headless UdstillerGuide-løsningen.
Fragmentet kan sættes til en vilkårlig værdi. I løsningen til Digital Dogme er det sat til “/ug/”, da det passer fint ind i den eksisterende url-struktur.
Sitemap
Et opdateret sitemap er essentielt for at SEO for siden er optimal.
Plugin’et kalder derfor Headless UdstillerGuide-løsningen med et valgfrit interval og henter en opdateret liste over alle de elementer, der er oprettet. Elementernes url tilpasses hjemmesiden og sættes ind i hjemmesidens sitemap.
Hvad består løsningen af?
Digital Dogme ønskede, at partnerne fik mulighed for at oprette forskellige typer indhold:
- Partnerside
- Nyheder
- Events
- Publikationer
- Cases
- Opkvalificeringer
- Kontaktpersoner
De mange forskellige typer indhold gør det muligt at differentiere mellem, hvilken type indhold partnerne kan angive. Det gør det nemmere dels at oprette og dels at præsentere indholdet på en relevant måde for de besøgende.
Eksempelvis kan man uploade pdf’er til publikationer, der nemt kan hentes ned. På events kan man angive et program, information om tilmelding og kontaktperson.
Vil du vide mere om løsningen?
Løsningen passer perfekt til et sekretariat for en brancheforening eller erhvervsforening, der gerne vil give medlemmerne mulighed for at blive eksponeret mere – både internt mellem medlemmerne og eksternt rettet mod kunder.
Kontakt os for en gennemgang af løsningen og de mange muligheder.