40 86 98 95 [email protected]

Stade er sat op, dørene er åbnet og det vælter ind med besøgende. Så langt, så godt! Men de besøgende kaster kun et hurtigt blik på din stade og så er de væk igen – hvis de overhovedet kommer så tæt på. Det store spørgsmål er derfor: hvordan får du de besøgende hen til din stade?

Grundlæggende handler det om at give de besøgende en grund til lige at stoppe op. Når de først er stoppet op, kan du nemlig vise dine varer frem. De tre råd, vi har samlet, kræver ikke noget stort. Du kan nemt gøre det næste gang, du er på en messe.

1. råd: Giv en gulerod gratis

Tip: Stå lidt væk fra din stade med gulerødderne, gerne et par meter eller tre. Så kan du trække flere hen til din stade
Det kan føles lidt anmassende, når man gerne vil have de besøgende til at stoppe op. Man forstyrrer dem jo, når man prøver at få dem i tale.Det hele bliver lidt nemmere, hvis man kan tilbyde de besøgende noget, som kompensation for at stoppe op. Sagt på en anden måde: Tilbyd dem en lille ting, gerne noget spiseligt som en gulerod.Og mens de først glædes over guleroden og derefter spiser den, kan du jo passende præsentere dine varer.

2. råd: Lav en konkurrence

Alle elsker en god konkurrence! Bare tanken om at kunne vinde noget, gør de fleste besøgende villige til lige at kigge en ekstra gang. Derfor er det oplagt, at du laver en lille konkurrence på din stade.Skal konkurrencen blive en succes, skal du huske at reklamere stort og flot med den. Lav et stort skilt eller plakat, hvor der står “Konkurrence” med store typer. Du kan også gøre som med gulerødderne og stå nogle meter fra din stade ude blandt de besøgende, så de kan deltage i konkurrencen der.Fordelen ved en konkurrence er, at de besøgende kommer forbi din stade igen, når de skal se, om de har vundet, og at du udbreder kendskabet til dine varer.

3. råd: Lav en lille happening eller aktivitet

Forslag til aktiviteter

Tegn en tegningLav en produktdemonstrationHold et foredrag om, hvordan dine produkter bliver til
Vi er af natur nogle nysgerrige nogen. Så hvis der sker noget et sted, skal vi gerne lige over og se, hvad det er for noget. Vi skulle jo nødigt gå glip af noget spændende. Det kan du udnytte ved at lave en lille happening eller en aktivitet. Det behøver ikke være noget stort – bare det skaber aktivitet på din stade.Det kan være, at børn kan tegne en lille tegning og som tak får de måske en slikkepind. Det kan være, at du på et bestemt tidspunkt vil vise en af dine varer frem og vise, hvad det kan eller hvordan det fungerer – altså en lille produktdemonstration. Hvis du selv har lavet dine produkter, kan du holde et lille foredrag, hvor du viser billeder fra produktionen af dem.Pointen er, at det ikke behøver være noget stort eller hænge sammen med dine produkter – formålet er kun at skabe aktivitet i nærheden af din stade, så andre bliver trukket til.

Har du brug for hjælp til at komme videre?

Vi hjælper dig gerne med at finde på gode måder til at trække besøgende hen til din stade.Giv os blot et kald eller send en mail – så hjælper vi dig videre.