
Det kan være en udfordring at nå ud til sine kunder – især nye kunder. Dine flotte produkter drukner nemt på Facebook, Instragram og alle de andre sociale medier.
Selv for dine trofaste kunder er det svært at finde dig og dine produkter. En seddel på opslagstavlen i den lokale brugs når ikke ud til dine kunder. Nu er de på nettet – så der må du også være. Men hvordan?
Vi har samlet tre ting, som du selv kan gøre for at blive mere synlig.
Tre ting, du selv kan gøre, for at blive mere synlig
Vi har fundet tre ting, som du selv kan gøre – uden at blive helt rundt på gulvet.

Hjemmeside
Hvor kan dine kunder møde dig? Det spørgsmål skal dine kunder kunne svare på hurtigt og nemt.
Derfor skal du have din egen hjemmeside. Der kan du på forsiden skrive med store typer, hvor de kan finde dig og dine produkter næste gang.
Den behøver ikke være noget stort og forkromet, hjemmesiden. En oversigt over, hvor de messer, udstillinger eller markeder, du deltager på er fint. Måske krydret med lidt billeder af dine produkter og en kontaktformular – så er du i mål.
Pointen er, at den skal være simpel og nem – både for dig og dine kunder. Tænk på den som et online visitkort med lidt udvidet information om dig og dine produkter.
Del små nyheder om, hvor du er og hvor du har været. Det skal ikke være lange dybe nyheder – bare små bidder, der dukker op i dine kunders nyhedsfeed.
PR handler grundlæggende om mange bække små – ikke en stor massiv påvirkning. Når dine kunder løbende bliver mindet om, at du og dine produkter findes, så husker de dig bedre.
Så mange små nyheder, der minder kunderne om dig er bedre end få store nyheder – og meget billigere og nemmere for dig.
Hvis du vil, kan du integrere din hjemmeside med facebook. Så bliver nye indlæg på hjemmesiden automatisk publiceret på facebook. Men du kan også bare gøre det selv – så slipper du for lidt bøvlet opsætning.
Lav en facebookside
Det er nemt at lave en side på facebook. Du kan gøre det lige her:
Nyhedsbrev
Der er stadig mange, der bruger mail. Derfor er det smart at sende et kort og simpelt nyhedsbrev ud med datoer og steder for, hvor dine kunder kan finde dig næste gang.
Det er sikkert både dyrt og besværligt, tænker du måske. Heldigvis er det hverken det ene eller andet! Der findes mange gratis systemer, som eksempelvis MailChimp. Og så længe du bare skal sende et simpelt nyhedsbrev en gang i mellem, er der ikke behov for store automatiske systemer – og de er nemlig heller ikke helt billige.
Bonustip
Som bonus kan du få en emailadresse, der ser professionel og smart ud. Når du har et domæne, kan du nemlig selv bestemme, hvad der skal stå foran @’et. Din email kan derfor være [email protected]

Er du helt rundtosset?
Er det hele sort snak og blippeblop? Så giv os et kald eller smid en mail. Vi hjælper dig gerne med både hjemmeside, facebook og nyhedsbrev.